Terokai Dunia produk magnetik

Terokai Dunia produk magnetik

Terapi magnet adalah amalan menggunakan magnet untuk menyembuhkan badan manusia. Magnet, dari jenis yang kekal, boleh digunakan untuk mencipta medan magnet, dan menghidupkan semula sel-sel badan manusia. Ini berlaku disebabkan oleh peningkatan peredaran darah dan aliran meningkatkan oksigen dalam sel-sel kerana mereka bertindak balas terhadap medan magnet. Untuk mengalami faedah terapi magnet, pelbagai produk magnet kini boleh didapati di pasaran. Mari kita meneroka produk-produk ini secara terperinci.

Magnetic Belt
Ia terdiri daripada beberapa magnet dijahit bersama-sama untuk membentuk tali pinggang, yang boleh digunakan untuk merawat sakit belakang kronik atau akut. Satu tali pinggang magnet juga boleh digunakan untuk mengubati spondylitis, dan sakit otot.

Gelang magnet
Sejenis perhiasan magnet, gelang menggunakan bahan-bahan seperti keluli atau tembaga. Mereka adalah berkesan dalam rawatan osteo-artritis, tendinitis, sakit sendi, dan tekanan otot. Lain-lain bentuk perhiasan magnet seperti gelang dan rantai juga boleh didapati untuk mengubati sakit kepala dan sakit bahu.

Bantal magnet
Ini hanya seperti bantal biasa. Perbezaan hanya menjadi penggunaan magnet untuk menyembuhkan badan penyakit seperti spondylitis, sakit leher, insomnia, epilepsi, dan migrain.

Salutan Badan
Ini balutan magnet boleh sama ada firma atau fleksibel. Balutan badan firma digunakan untuk memberikan sokongan kepada pergelangan kaki, siku, lutut, atau bahu. Mereka adalah berkesan dalam rawatan sakit sendi gigih dan siku tenis. Balutan badan fleksibel membolehkan anda untuk meneruskan aktiviti yang berkaitan dengan kerja, di samping menyediakan sokongan yang cekap ke kawasan belakang, lutut, pergelangan kaki, atau bahu. Mereka banyak digunakan oleh ahli sukan untuk mengelakkan ketegangan otot dan mengurangkan sakit sendi.

Magnet terapi
Ini termasuk pelbagai produk, biasanya dalam bentuk pengurut atau tuala wanita yang mendapati permohonan dalam akupunktur dan lain-lain bentuk penyembuhan.

Air Magnetic
Pada dasarnya bentuk air, ia melibatkan penggunaan magnet sebagai agen melembutkan air yang berkesan. Air magnet didapati amat berguna dalam mengubati:
* Gigi reput
* Luka dan patah kaki
* Arteri disekat
* Demam
* Gangguan tekak
* Jangkitan kencing

Katil magnet
Anda boleh berbaring atas apa-apa tempat tidur, dan membiarkan mengimbangi terapi magnet pengaliran oksigen dan darah dalam badan anda. Anda boleh menggunakan katil magnet untuk menghilangkan sakit badan. Mereka boleh didapati dalam bentuk lapisan dan sangat bermanfaat dalam rawatan pelbagai bentuk insomnia.

Produk Magnetic - Langkah berjaga-jaga untuk Pertimbangkan
Ini pelbagai produk bekerja pada sistem elektrik badan manusia. Oleh itu, orang-orang yang mempunyai perentak atau defibrilator yang diimplan dalam badan mereka perlu mendapatkan nasihat doktor sebelum menggunakan produk tersebut. Anda akan berbuat baik kepada mematuhi langkah berjaga-jaga lain, yang adalah seperti berikut:
* Jangan gunakan katil magnet selama lebih daripada 8 jam.
* Jangan menggunakan magnet pada bahagian badan anda, di mana terdapat beberapa jenis pendarahan dalaman atau luaran.
* Jangan gunakan tali pinggang magnet pada perut anda dengan segera selepas makan.
* Jangan gunakan apa-apa produk semasa peringkat lanjutan mengandung.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar