Apple Cider Vinegar - Multi-Purpose Kesihatan Bantuan dan Lebih

Apple Cider Vinegar - Multi-Purpose Kesihatan Bantuan dan Lebih

Tahukah anda cuka bukan sahaja mempunyai ciri-ciri penyembuhan tetapi juga sejarah yang panjang dan cemerlang sejak sejauh 3000 SM? Mesir purba disimpan cuka dalam tempayan-tempayan; Hippocrates, "bapa perubatan," yang digunakan untuk merawat pesakit. Ia berkhidmat sebagai perasa dan pengawet untuk orang-orang Kasdim, dan tentera Julius Caesar minum dalam tonik untuk membantu mengekalkan kesihatan dan mencegah penyakit. Orang-orang Yunani dan Rom disimpan kapal penuh dengan cuka untuk penyembuhan dan perisa, dan dalam masa Alkitab ia telah digunakan sebagai antiseptik dan agen penyembuhan - ia juga disebut dalam Alkitab. Christopher Columbus dan anak kapalnya membawa bersama tong cuka untuk mencegah skurvi dalam perjalanan mereka untuk mencari Amerika, dan selama berabad-abad pahlawan Samurai ditakuti di Jepun meminumnya untuk kekuatan dan kuasa.

Tetapi cuka kebanyakan orang sudah biasa dengan hari ini adalah jauh berbeza daripada bahan yang digunakan oleh nenek moyang kita untuk tetap sihat dan patut. Malah, keadaan adalah sama dengan lain ruji dapur - garam. Sama seperti garam yang muncul di atas meja makan malam yang paling di Amerika telah menjadi begitu halus dan "suci" bahawa ia kini merupakan bahaya kesihatan, cuka yang digunakan hari ini telah ditapis di mana ia tidak lagi mempunyai komponen yang memberikan manfaat kesihatan. Cuka yang paling popular di pasar raya hari ini sebenarnya adalah, short jelas putih dicipta oleh seorang ahli kimia makanan dari tar arang batu !! Dan kerana pengguna yang kurang arif sering membeli dengan mata mereka, kebanyakan pembelian tiruan ini miskin perkara yang sebenar kerana ia "kelihatan baik", walaupun ia tidak mempunyai nilai pemakanan yang nyata.

Orang-orang pengguna tidak tahu apa yang mereka hilang kerana cuka sebenar, iaitu semula jadi (un-suling), mentah, epal sider cuka (ACV), adalah salah satu makanan semulajadi yang paling sempurna. Malah, perintis kesihatan Paul dan Patricia Bragg menyatakan dengan sebahagian daripada kehidupan mereka untuk mendidik semula orang ramai mengenai banyak kebaikan cuka real. Salah satu sebab utama mentah, un-pasteur ACV begitu baik untuk anda adalah bahawa ia mengandungi bahan-bahan rangkaian labah-laba seperti yang dikenali sebagai "ibu," yang boleh, malangnya, membuat campuran kelihatan mendung dan benar-benar menyelerakan. Sesetengah orang mungkin melihat ini "globs barangan coklat" terapung di bahagian bawah dan walaupun tersilap berfikir bahawa ia adalah tanda bahawa cuka telah menjadi buruk, apabila sebenarnya sebaliknya adalah benar. Proses penyulingan bukan sahaja memusnahkan "ibu" dan enzim yang kuat, tetapi juga membuang memberi hidup mineral seperti kalium, silikon, dan unsur surih. Ia juga memusnahkan malic dan tartarik asid semula jadi, yang penting dalam melawan toksin dan menghalang bakteria tidak mesra. Cuka jadi suling pada dasarnya hanya perisa ejen dan tidak lebih.

Nasib baik, kerana Braggs dan lain-lain pengamal kesihatan semula jadi, orang kini semula menemui manfaat semula jadi, un-pasteur cuka, yang banyak! Ini "keajaiban dalam botol" membantu:

o menggalakkan kulit muda dan badan yang sihat
o membuang plak arteri dan toksin badan
o menentang kuman-kuman, virus, bakteria dan acuan secara semula jadi
o melambatkan proses penuaan pada manusia, haiwan peliharaan dan haiwan ternakan
o mengawal metabolisme kalsium
o menjaga darah konsistensi yang betul
o mengawal haid dan melegakan PMS dan UTI
o menormalkan air kencing pH, melegakan keinginan kerap membuang air kecil
o membantu penghadaman dan asimilasi dan baki pH
o melegakan sakit tekak, laryngitis dan tekak tickles, dan membersihkan daripada tekak dan toksin gusi
o detox badan supaya resdung, asma dan selesema pesakit bernafas lebih mudah dan lebih biasanya
o membuang jerawat dan kaki makan air, dan melegakan luka terbakar dan selaran matahari
o merawat kulit kepala gatal, botak, rambut kering, kelemumur, ruam, dan kayap
o melawan artritis dan membuang kristal dan toksin dari sendi, tisu, dan seluruh badan
o mengawal dan menormalkan berat badan

Yang agak senarai untuk sesuatu yang begitu mudah dan murah! Ia juga boleh digunakan sebagai
pencuci mulut, untuk membantu melegakan sembelit, meningkatkan daya ingatan, mengurangkan "kabus otak," dan banyak lagi.

Ramai orang yang terkenal dan pengamal kesihatan membuat kebiasaan minum tonik yang dibuat dengan 2/1 sudu kecil. ACV dan 1-2 sudu kecil. madu dalam 8 oz. air suling atau ditapis, beberapa kali sehari. Wanita yang mengalami menopaus mempunyai kejayaan yang besar dalam menangani hot flashes dengan mengambil campuran 3 hingga 4 kali sehari. Paul Wenner, pencipta Gardenburger, yang digunakan sebagai sebahagian daripada mengubati asma, dan Gabriel Cousens, MD, pengarang Makan Sedar dan Pemakanan Rohani, telah berkata bahawa "Penggunaan Bragg organik epal cider cuka adalah bantuan kesihatan indah, # 1 makanan saya cadangkan dalam membantu untuk mengekalkan keseimbangan asid-alkali penting badan. "Dan bagi anda di luar sana berminat untuk menumpahkan beberapa paun, anda akan gembira untuk mengetahui bahawa ACV membantu dengan itu, juga. Oleh kerana ia secara semulajadi menyokong badan anda dalam menyingkirkan cecair berlebihan, dan kerja-kerja untuk mempercepatkan metabolisme yang perlahan dan mengekang nafsu makan anda, anda akan mempunyai alasan lagi satu lagi untuk menambah ACV untuk regimen kesihatan harian anda.

DAN ACV boleh membersihkan hampir apa sahaja di rumah anda. Hanya menambah cecair sabun Castile, air yang ditapis, dan minyak pati (pilihan) kepada beberapa ACV dan anda mempunyai campuran mesra alam untuk lantai kering, bilik mandi, dapur, dan lain-lain Ia juga boleh digunakan sebagai pelembut kain dan dalam mencuci kitaran untuk mengelakkan fabrik daripada pudar. Cuba cuka dan air sebagai satu cara bukan toksik untuk membersihkan tingkap, tetapi pastikan anda menggunakan kain kain mikro untuk mengelap bukannya akhbar, yang mengandungi pewarna toksik. Pastikan longkang anda unclogged dengan menaburkan beberapa baking soda ke bawah mereka, diikuti dengan ACV. Mari gelembung campuran selama 15 minit., Kemudian bilas dengan air panas.

Baking soda dan ACV juga membuat mandi spa seperti yang menarik untuk merendam kaki sakit-sakit badan dan detoksifikasi badan. Ia adalah hampir sukar untuk mempercayai bahawa sesuatu yang begitu mudah dan murah boleh mempunyai begitu banyak manfaat dan kegunaan! Tiada rumah harus tanpa ia!

Untuk maklumat lanjut mengenai ACV dan cara-cara untuk menggabungkan ia ke dalam rutin kesihatan harian anda, lihat buku oleh Paul C. dan Patricia Bragg bertajuk Apple Cider Vinegar: Miracle Health System.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar