Berkembang dan Menggunakan Ubat Herba

Berkembang dan Menggunakan Ubat Herba

Penyembuhan atau (kerana mereka kadang-kadang dipanggil) herba mungkin memberikan yang selamat, alternatif yang sihat untuk mengurangkan pelbagai aliments dan masalah fizikal, atau untuk meningkatkan kualiti hidup.

Walau bagaimanapun, perlu diingat bahawa tumbuh-tumbuhan perubatan herba, seperti farmaseutikal, perlu dilayan dengan hormat. Walaupun pengamal herba mendakwa herba mempunyai peranan yang penting apabila digunakan dengan betul, ingat bahawa mereka masih berkongsi banyak bahan-bahan ubat-ubatan ke kaunter, jadi gunakan mereka dengan pengetahuan dan berhati-hati.

Beribu-ribu tahun, herba dan mineral yang terkandung di dalamnya telah digunakan secara berkesan untuk meningkatkan kesihatan dan mencegah penyakit. Yang kaya dengan mineral, vitamin dan antioksidan, herba membantu memulihkan dan menyembuhkan tubuh.

Penyakit berlaku oleh ketidakseimbangan dalam badan, minda atau roh serta pengaruh seperti pemakanan, alam sekitar, pencemaran, dan merokok. Ubat-ubat herba adalah cara semula jadi dan berkesan untuk menyahtoksik dan membersihkan badan, menguatkan sistem imun dan menyumbang kepada kesihatan meriah.

Kedai makanan kesihatan menjalankan sejumlah besar persediaan herba, kerana melakukan banyak farmasi. Pengamal perubatan Cina dan pakar perubatan naturopathic dan herba sering menetapkan berhati-hati bersedia salap herba, tinctures dan campuran.

Menggunakan Herba Perubatan

Sesetengah penyakit yang tumbuh-tumbuhan perubatan herba yang boleh mengurangkan selsema, gangguan tidur, keletihan, dan gejala kehamilan seperti loya.

Herba boleh membantu meningkatkan kualiti kehidupan dengan melegakan sakit otot dan sendi, gigitan serangga, kesesakan, lebam dan sakit perut.

Mereka juga boleh digunakan untuk mempromosikan berat badan sihat, atau membantu sistem anda untuk mencerna makanan dan menghapuskan pembaziran.

Berkembang Herba Penyembuhan

Herba penyembuhan seperti thyme, Arnica, calendula dan chamomile, mudah ditanam di rumah, mudah untuk menjaga, dan boleh digunakan untuk menyediakan rawatan rumah.

Sesetengah herba perubatan, sebagai contoh, sage dan rosemary, boleh digunakan untuk rumah ubat-ubat herba dan juga untuk memasak.

Mengetahui yang herba adalah kedua-dua herba dan herba masakan akan mengubah taman anda ke dalam plot pelbagai guna, jadi anda untuk mendapatkan penggunaan yang paling daripada tumbuh-tumbuhan anda berkembang.

Anda boleh menyediakan herba untuk digunakan dalam beberapa cara. Biasakan diri anda dengan setiap jenis penyediaan, dan penggunaan yang selamat itu.

campuran atau decoctions disediakan seperti teh
sirap tertumpu dan manis campuran
memampatkan adalah dengan merendam tuala dalam infusi yang hangat.
plaster menggunakan pes herba segar atau kering dan oatmeal, disapu pada kulit
minyak dan tinctures menggunakan herba yang kaya dengan minyak atau alkohol
salap adalah herba yang dicampur dengan lilin lebah dan minyak
Dengan mengembangkan herba anda sendiri untuk bersedia sebagai ubat-ubatan, anda boleh mengawal ketulenan, kualiti dan kesegaran. Seperti yang anda berkembang tumbuh-tumbuhan penyembuhan herba anda, dan menuai mereka untuk digunakan, menyimpan garis panduan ini dalam fikiran:

Sentiasa melabelkan setiap tumbuhan, atau membuat peta taman herba anda, jadi mengelakkan orang lain dengan menggunakan herba yang salah.
Dilabelkan dengan jelas mana-mana tumbuh-tumbuhan dengan komponen beracun, dan ini secara selamat daripada kanak-kanak dan haiwan peliharaan.
Simpan nota terperinci mengenai cara untuk memproses dan menggunakan herba anda.
Jangan campurkan persediaan herba dengan preskripsi perubatan.
Berhenti menggunakan ubat-ubatan herba jika anda mengalami kesan sampingan seperti sakit kepala, pening atau loya.
Jika anda mempunyai sebarang kebimbangan terhadap penggunaan tumbuh-tumbuhan perubatan herba, nasihat ahli farmasi atau pakar herba tempatan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar