Kalsium dan Buah Pinggang Batu - Bagaimana Pas Batu Buah Pinggang Sememangnya

Kalsium dan Buah Pinggang Batu - Bagaimana Pas Batu Buah Pinggang Sememangnya

Dalam kebanyakan kes, kalsium dan batu karang pergi bersama-sama. Malah, kira-kira 9 dalam setiap 10 batu karang terdiri daripada kalsium. Ini adalah berita baik kerana batu kalsium buah pinggang adalah yang paling mudah untuk merawat secara semulajadi dan mereka benar-benar boleh dibubarkan.

Dalam artikel ini, anda akan belajar bagaimana untuk lulus mereka secara semula jadi dengan ubat mudah dan makanan biasa.

Minum banyak air untuk batu karang

Saya meneka bahawa anda telah cuba minum air yang banyak untuk merawat anda penyakit anda. Jika anda tidak mempunyai, anda perlu segera mula melakukan ini. Air adalah penting untuk buah pinggang berfungsi dengan cekap.

Malah, batu kalsium yang paling adalah hasil daripada tidak minum air yang cukup untuk mengepam kalsium (dipanggil dehidrasi). Tetapi selain minum air yang banyak, ada juga perkara-perkara lain yang boleh anda lakukan hari ini.

Pas Batu Kalsium Buah Pinggang Sememangnya

1. Minum sekurang-kurangnya 100 auns air melalui sepanjang hari. Anda perlu minum sekurang-kurangnya 1 cawan bagi setiap jam anda terjaga.

2. Makan limau setiap hari (menambah air) juga boleh mendapat manfaat buah pinggang dengan membantu batu-batu membubarkan. Asid sitrik (dalam lemon) boleh memberi manfaat untuk melarutkan deposit kalsium dalam buah pinggang.

3. Senaman setiap hari untuk mengalihkan batu-batu dan membantu mereka lulus.

4. Makan banyak buah-buahan, sayur-sayuran, bijirin penuh dan bran boleh menyediakan serat juga membantu mencuci buah pinggang. Anda perlu makan sekurang-kurangnya 7 hidangan buah-buahan atau sayur-sayuran setiap hari.

5. Sleeping sekurang-kurangnya 8 jam setiap malam juga akan membantu.

6. Beberapa kajian menunjukkan bahawa mengambil makanan tambahan magnesium di 300 hingga 350 mg setiap hari juga boleh memberi manfaat.

7. Anda juga harus mengelakkan makan banyak gula yang telah dikaitkan dengan risiko lebih tinggi untuk penyakit ini.

8. asid fosforik adalah setakat dissolvent yang paling besar untuk lulus batu kalsium. Belajar apa minuman mengandungi asid yang penting ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar