Jangkitan Saluran Kencing - Penyelesaian Rawatan Rumah Dengan Baking Soda

Jangkitan Saluran Kencing - Penyelesaian Rawatan Rumah Dengan Baking Soda

Jangkitan saluran kencing boleh dirawat dengan pelbagai cara sama ada dengan pemberian antibiotik atau menggunakan beberapa rawatan rumah yang mudah. Pada masa ini, baking soda kebanyakannya disyorkan untuk mendapatkan keputusan yang baik. Oleh itu, anda perlu untuk hanya menambah ia hanya kira-kira setengah sudu teh krim hingga 6 auns air suam dan campuran boleh bekerja dengan berkesan untuk mengubati UTI.

Baking soda ada keraguan produk yang baik dan serba boleh. Jadi, ia biasanya disyorkan sebagai bahan pembersihan berharga. Oleh kerana ia adalah racun acerbic, berhati-hati perlu diberikan apabila menggunakan untuk saluran kencing rawatan di rumah jangkitan. Sebelum memulakan rawatan baking soda, seseorang itu perlu membuat ia pasti bahawa dia perlu pH (potensi Hidrogen) Baki di dalam badannya. Sekiranya keadaan ketidakseimbangan itu tidak disahkan, dia akan perlu untuk menghadapi risiko mencederakan tubuhnya selangkah ke hadapan. Di sini anda mempunyai beberapa tips sebagai berhati-hati apabila menggunakan serbuk bahan kimia ini untuk apa-apa jangkitan secara umum.

o Sebagai salah satu sudu teh bahan kimia ini mengandungi kira-kira 1000 mg sehingga 1200 mg racun kaustik dipanggil natrium, jumlah itu perlu dikawal untuk mengekalkan keseimbangan dalam badan kita dengan mineral lain terutamanya dengan kalium. Jumlah yang berlebihan natrium boleh menyebabkan fungsi yang betul merosakkan peredaran darah dan seterusnya buah pinggang.

o Bagi orang-orang yang mempunyai buah pinggang atau hati masalah atau tekanan darah tinggi ia tidak akan bekerja dengan baik kerana kandungan natrium.

o penggunaan berlebihan baking soda akan mengurangkan beberapa vitamin badan termasuk asid folik dan juga mineral yang sama-sama diperlukan untuk badan. Kesan-kesan sampingan lain adalah pening, dahaga yang tidak normal, tics otot dan kekejangan.

o Pergantungan kepada baking soda sahaja sebagai rawatan di rumah tidak boleh bekerja dengan baik dalam mengubati jangkitan saluran kencing.

o pengambilan yang tidak betul baking soda boleh mempunyai peluang untuk tersumbat di dalam usus dan boleh menyebabkan jangkitan rumit. Rawatan dengan baking soda boleh melebihi dua minggu. Bahagian Un-larut boleh menyebabkan kecederaan serius kepada sistem dalaman badan. Orang yang berada di atas 60 tahun perlu mempunyai pengambilan terhad bergantung kepada keadaan kesihatan. Mengambil baking soda apabila perut penuh dengan makanan boleh menyebabkan sakit perut menggigit.

Maklumat yang diberikan di atas adalah berdasarkan beberapa fakta yang tidak diambil untuk perbincangan terperinci di sini untuk jangkitan saluran kencing melalui rawatan di rumah. Hanya kerana sebab ini, orang-orang yang memilih untuk memulakan rawatan rumah sentiasa selamat jika mereka mendapat mulanya kelulusan doktor. Walaupun ia adalah ubat rumah, ada kemungkinan bahawa ada diluluskan secara perubatan kemungkinan apa yang orang biasa mungkin tidak sedar apabila memberi rawatan rumah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar