Remedy Untuk Asid Reflux - Mencari Ubat Asid Reflux Kanan

Remedy Untuk Asid Reflux - Mencari Ubat Asid Reflux Kanan

Jika anda sering mengalami pedih ulu hati yang lembut atau pada majlis-majlis walaupun refluks asid, terdapat rawatan yang mungkin berguna untuk menghentikan rasa sakit dan rasa tidak selesa dan tanpa perlu mendapatkan nasihat perubatan. Jika simptom anda berlaku agak kerap, walaupun setiap hari, maka ia adalah penting bahawa anda mendapatkan bantuan perubatan yang sewajarnya.

Bagi mereka yang tidak mengalami dengan cara yang kronik, antasid telah menjadi ubat yang sangat popular untuk refluks asid dan boleh didapati tanpa memerlukan preskripsi. Satu ubat seperti ini akan memberikan kelegaan agak cepat dan biasanya didapati dalam tablet atau sebagai cecair. Alasan bahawa mereka adalah ubat yang baik kerana ia direka untuk meneutralkan asid dalam perut secepat mungkin.

Antasid tidak ubat sesuai untuk refluks asid untuk setiap pesakit, jadi anda perlu meneruskan dengan berhati-hati. Keadaan kesihatan sedia ada seperti batu buah pinggang dan tekanan darah tinggi boleh bermakna anda perlu mendapatkan nasihat perubatan sebelum memilih untuk menggunakan produk anti-asid. Antasid yang mempunyai potensi untuk bertindak balas dengan preskripsi dan ubat-ubatan ke kaunter jadi ia sentiasa memberi manfaat kepada sahkan dengan doktor anda, ubat yang sesuai yang akan selamat untuk anda.

Antasid secara umumnya rakyat Pilihan pertama memilih apabila mereka mengalami pedih hulu hati dan walaupun mereka boleh menghasilkan keputusan yang cepat, ia adalah penting untuk menyedari bahawa mereka hanya akan bekerja untuk beberapa jam. Satu lagi ubat untuk refluks asid, bahawa penghidap mendapati berguna sebagai tambahan kepada antasid, ialah penggunaan satu penghalang asid.

Penghalang asid telah bijak direka untuk menindas asid terkumpul di dalam perut dan akan biasanya tidak mengganggu penghadaman. Jika anda mengalami gejala pedih ulu hati hanya ringan maka ini boleh menyediakan anda dengan ubat yang benar-benar berkesan untuk refluks asid. Ia adalah langkah yang bijak untuk mengelakkan ini bagaimanapun, jika anda mengambil ubat-ubatan lain yang boleh mengganggu atau menyebabkan anda lebih berbahaya dalam jangka masa panjang, daripada baik.

Jika anda juga mengalami artritis reumatoid atau pendarahan ulser, ia adalah penting untuk berhati-hati, kerana penghalang asid dan beberapa antasid boleh topeng gejala-gejala ini dan menyebabkan masalah kesihatan yang lebih serius.

Mencari ubat yang tepat untuk refluks asid tidak perlu sukar atau mahal, namun mereka biasanya hanya penyelesaian sementara. Untuk penghidap teruk, ia adalah penting untuk sentiasa mendapatkan bantuan perubatan profesional.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar