Manfaat Kesihatan Aloe Vera dan Bagaimana ia Boleh Digunakan Untuk Perubatan

Manfaat Kesihatan Aloe Vera dan Bagaimana ia Boleh Digunakan Untuk Perubatan

Selama lebih 3500 tahun, pengetahuan dan penggunaan lidah buaya telah diturunkan melalui generasi. Ia adalah sejarah yang banyak dapat dikesan kembali ke zaman Mesir Purba di mana Cleopatra dikatakan telah menggunakan tumbuhan sebagai alat kecantikan untuk kulit berseri dan kelihatan muda. Hari ini, reputasi ia telah tidak berkurangan. Mari kita lihat pada manfaat kesihatan lidah buaya dan bagaimana ia boleh digunakan dalam perubatan moden.

ASMA
Asma adalah keadaan paru-paru yang menyebabkan tiub bronkial anda untuk membengkak dan menjadi sempit. Ia adalah tindak balas alahan yang mengetatkan dan inflames otot yang membungkus tiub bronkial anda. Oleh kerana itu, anda mungkin mengalami gejala asma seperti berdehit, batuk, kesukaran bernafas dan sesak nafas. Aloe vera adalah anti radang semulajadi dan mengandungi steroid semula jadi yang boleh membantu menghalang atau mengurangkan radang saluran pernafasan. Kerana ia adalah pengatur imun, lidah buaya boleh membantu memulihkan sistem imun anda untuk itu keadaan rehat semula jadi. Dengan sistem imun yang lebih stabil, badan anda boleh berhenti bertindak lampau alergi tidak berbahaya mencetuskan seperti debunga dan bulu haiwan peliharaan.

TEKANAN DARAH TINGGI
Tekanan darah tinggi, atau tekanan darah tinggi berlaku apabila darah anda bergerak melalui arteri anda pada tekanan yang lebih tinggi daripada normal. Keadaan ini biasanya tidak mempunyai gejala, tetapi jika jika tidak dirawat, ia boleh membawa kepada masalah yang serius seperti strok, serangan jantung, kegagalan jantung dan kegagalan buah pinggang. Lidah buaya dikenali untuk meningkatkan peredaran darah dan boleh membantu menjaga darah anda pada itu keseimbangan pH berasid biasa. Apabila darah anda terlalu berasid, ini boleh menyebabkan kerosakan kepada urat dan arteri anda dan membawa kepada komplikasi kesihatan yang serius. Aloe juga adaptogenic yang. Ini bermakna ia boleh membuat perubahan dalam badan anda untuk melawan tekanan dan meningkatkan daya tahan tekanan. Dengan kata lain, jika tekanan darah anda adalah tinggi, adaptogenic yang boleh membawa ke bawah.

ARTHRITIS
Arthritis adalah istilah yang digunakan untuk menggambarkan lebih 100 keadaan perubatan seperti osteoartritis, gout dan artritis reumatoid. Tanpa mengira keadaan, penyakit ini menghasilkan gejala yang sama kerana ia menyebabkan keradangan pada sendi anda. Untuk membantu meringankan simptom kesakitan penyakit ini, rawatan konvensional seperti steroid yang ditetapkan. Kelemahan adalah bahawa sementara ubat-ubatan ini boleh bekerja, mereka tidak boleh memperbaiki tisu-tisu yang rosak dan boleh menyebabkan kesan sampingan seperti penipisan kulit dan osteoporosis. Lidah buaya telah terbukti berjaya membaiki sel-sel yang rosak dengan meningkatkan pengeluaran kolagen dan memperbaiki sel-sel. Dan kerana buaya mengandungi ciri-ciri anti radang, ia boleh digunakan sebagai analgesik semula jadi untuk mengurangkan bengkak yang menyakitkan artritis.

DIABETES
Diabetes adalah gangguan metabolisme dan boleh berlaku apabila badan tidak menghasilkan apa-apa atau insulin yang cukup. Apabila anda tidak mendapatkan cukup insulin, atau ia fungsi menjadi lemah, gula boleh terkumpul di dalam aliran darah anda dan menyebabkan hiperglisemia. Ini gula darah yang tinggi boleh membawa kepada pelbagai komplikasi, terutamanya untuk mata anda, buah pinggang dan jantung dan saluran darah. Penyelidikan telah menunjukkan buaya yang boleh meningkatkan gula darah dan paras trigliserida dalam darah anda. Ini mungkin dapat membantu bagi pesakit diabetes jenis 2 yang mayatnya masih menghasilkan beberapa insulin. Pesakit kencing manis juga mungkin mendapati bahawa apabila mereka menerima luka pada kulit yang tidak sembuh secepat mereka yang pesakit kencing manis merokok. Oleh kerana ia ciri-ciri penyembuhan, lidah boleh digunakan untuk merawat luka ini dan membantu mempercepatkan proses penyembuhan.

Seperti tahun-tahun berlalu, kajian sedang mencari lebih dan lebih banyak kegunaan untuk kilang luar biasa ini. Oleh kerana, manfaat kesihatan lidah buaya adalah berlipat ganda. Masa depan yang cerah untuk mencari buaya dan kesihatan anda. Mungkin suatu hari nanti ia boleh digunakan untuk menyembuhkan tidak boleh diubati.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar