Manfaat Bawang Bagi Gejala Dingin dan Selesema

Manfaat Bawang Bagi Gejala Dingin dan Selesema

Sebahagian besar dari kita menyedari bau yang kuat bawang. Adakah anda tahu ini adalah senjata rahsia mereka daripada virus dan bakteria? Itulah bau pedas adalah disebabkan oleh sebatian sulfur kaya yang menggalakkan kesihatan dan kesejahteraan. Sepanjang sejarah bawang telah dipandang tinggi untuk kualiti masakan dan perubatan mereka. Malah mereka telah digunakan sebagai mata wang di Mesir untuk membayar pekerja-pekerja yang membina piramid.

Bawang mempunyai fitokimia dan quercetin yang membantu badan dengan bergerak dan memecahkan lendir di kepala dan dada. Bau yang kuat menyebabkan mata untuk air mata dan hidung untuk menjalankan. Ia adalah ini memberi kesan pada badan anda yang merangsang sistem imun untuk melawan virus atau jangkitan bakteria. Ini membantu badan anda menumpahkan virus dan mengurangkan keradangan dari kesesakan.

Bawang adalah pemanasan yang, merangsang dan menembusi herba. Ia digunakan dalam sup dan juga batuk sirap. Tetapi anda tidak perlu makan untuk mengalami penyembuhan memberi kesan. Memohon mereka luaran sebagai tuam dan menyedut dan merasa kesan pedas mereka. Bawang membawa haba ke kawasan itu dan tindakan ini membawa demam ke bahagian badan untuk mengawal sejauh mana jangkitan merebak.

Anda juga boleh memotong mereka dalam keping dan memasukkannya ke dalam mangkuk oleh katil anda pada waktu malam atau dalam mana-mana bilik di dalam rumah. Dikatakan mereka menyerap virus dan bakteria dari udara. Seorang doktor semasa 1918 selesema Sepanyol menemui petani dan keluarganya dalam keadaan demikian dan mereka tidak terkena selesma, jadi cerita pergi.

Bawang adalah anti-bakteria, semut-virus, dan anti-parasit. Mereka kaya dengan vitamin C, kalium, kromium, serat, mangan dan vitamin B6. Jadi makan bawang setiap hari, belajar untuk membuat poultices dan sirap dan terus ubat lama 5000 tahun.

(C) 2009 Shanna Ohmes

Tidak ada komentar:

Posting Komentar