Pemulihan Jangkitan Pundi Kencing Asli - Bagaimana untuk Penyembuhan yang UTI Dengan 3 Langkah

Pemulihan Jangkitan Pundi Kencing Asli - Bagaimana untuk Penyembuhan yang UTI Dengan 3 Langkah

Ramai orang tidak menggunakan antibiotik untuk merawat jangkitan saluran kencing mereka dan beralih kepada ubat-ubat jangkitan pundi kencing semula jadi. Malah, ramai doktor dan pakar-pakar kesihatan menggalakkan pesakit untuk mengambil pendekatan yang lebih sihat, lebih semula jadi untuk memerangi jangkitan ini.

Jika anda seorang pesakit ulangan UTI, anda mungkin mahu mencuba rawatan alternatif yang menyembuhkan jangkitan pundi kencing secara semula jadi. Dalam artikel ini, anda akan belajar bagaimana untuk menyembuhkan jangkitan ini dengan hanya 3 langkah.

Tidak Menggunakan Antibiotik Adakah Mulakan

Adakah anda tahu bahawa antibiotik tidak berfungsi selama hampir 1 daripada 4 pesakit jangkitan kencing? Malangnya, antibiotik masih rawatan nombor satu untuk jenis jangkitan.

Walau bagaimanapun, rawatan yang paling pesat berkembang untuk jangkitan saluran kencing adalah ubat semula jadi. Ini kerana jangkitan pundi kencing adalah yang paling cepat, paling selamat dan paling mudah penyakit itu untuk menyembuhkan secara semulajadi. Semua yang anda perlu lakukan adalah ini ...

Bagaimana untuk Penyembuhan UTI dengan 3 Tips

Dalam usaha untuk menyembuhkan jangkitan anda secara semulajadi, anda perlu ikuti 3 tips.

Langkah pertama adalah untuk meningkatkan imuniti anda untuk mula menyerang bakteria yang menyebabkan jangkitan. Dalam kebanyakan kes, bakteria coli E yang menyebabkan jangkitan. Oleh itu, anda perlu meningkatkan imuniti anda untuk memulakan usaha memerangi bakteria. Kebanyakan pakar mengesyorkan meningkatkan imuniti anda dengan menambah vitamin C (juga dikenali sebagai asid askorbik) dan menambahkan zink.

Vitamin C akan meningkatkan pertahanan imun badan manakala zink membantu tubuh menyerap vitamin.

Langkah kedua adalah untuk meningkatkan kesihatan badan anda melalui diet yang betul dan gaya hidup yang lebih sihat. Sebagai contoh, hanya minum air yang banyak akan membantu tubuh mengepam bakteria coli E. Makan banyak buah-buahan dan sayur-sayuran akan membekalkan badan dengan pelbagai vitamin dan mineral tetapi juga akan memberikan serat badan anda untuk mengepam. Walaupun bersenam dapat memberi manfaat kepada lebih baik kesihatan saluran kencing.

Akhir sekali, langkah terakhir untuk menyembuhkan diri anda secara semula jadi adalah curahan dan membunuh bakteria yang menyebabkan jangkitan. Terdapat ubat yang banyak yang telah ditunjukkan berkesan untuk melakukan ini termasuk hanya meminum jus cranberry tanpa gula. Cranberry mengandungi sebatian yang benar-benar akan menyebabkan coli E untuk melepaskan dirinya daripada lapisan pundi kencing.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar